NEDEN ARAPÇA?

images

Tunus’ta bir yıldır gittiğim kursa çeşitli ülkelerden insanlar geliyor. Toplamda dört kur ders gördüm yani sekiz hoca ve dört sınıf ve onlarca değişik ülkeden birçok sınıf arkadaşı… Hemen hemen hepsine sordum ne için Arapça diye? verilen cevaplar çeşitliydi. Örneğin Güney Kore’den gerçekten çok öğrenci geliyor. Hemen hepsinin cevabı belli çünkü Kore’de tüm popüler dilleri bilen pek çok insan var. Her biri bilinmeyene yönelmek istiyor. Niye diye soruyorum? çünkü Kore eğitim açısından bütün halkın iyi eğitim gördüğü bir ülke yani sen daha iyi olmalısın. Zaten Koreliler kadar çok çalışan başka bir ülke de görmedim kursta. her zaman daha iyi eğitim dertleri daha iyi yerde olmak için…

İtalyanların kimisi gazeteci olmak istiyor, kimisi İtalyaya  Kuzey Afrikadaki Arap ülkeleri yakın olduğu için ticari firmalarda çalışmayı arzuluyor. Rahat insanlar. öyle kendini çok yoranını görmedim. Amerika dan gelenlerse öyle bir Arapça konuşuyorlar ki ağızlarında dağılıp gidiyor kelimeler. Sakız gibi uzuyor. Sanırsın İngilizce konuşuyor 🙂 Ama tamamen öğrenmeden dönmek istemiyorlar. Niçin Arapça sorusuna iş bulma imkanlarını arttırması oluyor. Çabuk uyum sağlamışlar Tunusun yaşattığı mahrumiyetlere.

Fransızları unutmamak lazım. Onlar Tunusun sahibi. Tunus siyasetinde aktif olmayı istiyor bir kısmı bir kısmı da Fransa daki Arap gazetelerinde çalışmayı. Ama amaçları her ne olursa olsun dillerinden asla vazgeçmiyorlar ve herkese Fransızca biliyormuş gibi davranıyorlar. Aslında onların Arapça öğrenmesi Araplar için bir lütuf.( bu ağır eleştirilerime kimse kızmasın lütfen) ama benim izlenimlerim maalesef bu yönde.

Bir de gözlemlediğim ikinci bir husus var ki o da malesef Tunuslu olup da Avrupada büyümüş kişiler. tunusun yerel dilini çok iyi konuşuyorlar. Fransızca ve İngilizceyi de ama yazık ki ahlaken en çok yozlaşan onlar oluyorlar. onlar da kökenleri Arap olduğu için sahip olmak istiyorlar bu dile…

herkesin farklı farklı amaçları var Arapça öğrenmede. ama gördüğüm şu ki batı dünyası Arapçaya olan ilgiyi arttırmış. önemli önemi artan diller sırasına koymuşlar bile.

6 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. zakirsayhan dedi ki:

    Bir insan bir lisan ifadesinden yola çıkarsak dil öğrenmenin ifadesini vurgulamaya gerek yok ama yüzlerce dil varken hangi dili öğrenmeyi bilmeyi de gerek. Bizim gibi gençler için aydınlatıcı bir yazı olmuş 🙂

    Beğen

    1. Teşekkürler zakir. Insan öğrendiği dili niçin öğrendiğini unutmamalı…

      Beğen

  2. Zehra Sayhan dedi ki:

    Başarılı bir site olmuş. Bu konu hakkında bizi daha da çok aydınlatacağınızı umuyor, devamını sabırsızlıkla bekliyorum..

    Beğen

    1. teşekkür ederim Zehracım.. ben de ziyaretlerini beklerim.

      Beğen

  3. anc dedi ki:

    Kur’an dili olduğundan öğrenenler de mevcut olmalı. O sınıfta olmasa bile dünyanın pek çok yerinde varlar..varız..

    Beğen

    1. Kesinlikle katılıyorum bu söylediğinize. Fakat gittiğim kurs modern Arapça eğitimi verdiği için genelde konuşma ve anlaşma üzerine eğitim aldık. Yorumunuz için teşekkür ederim. Unuttuğum bir noktaya deginmissiniz.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

