TUNUS’A VEDA EDERKEN

Gözümün önünden geçiyor koskocaman bir yılım. Hem zordu benim için hem de çok güzel. Bir yanım buruk ayrılacağım bu ülkeden. Tüm zorluklar akıldan uçar gider derdi annem. Gerçekten de sadece güzellikler  var sanki hep geride…

Her zaman kirliydin Tunus. Bi yağmur yağmasın sokakların kokuyor.. Bunu yüzüne vurmak değil niyetim. Sadece aklımda kalan tek kötü özelliğin bu olacak…

Bir dili öğrenmeme vesile oldun sen. hoş tamamen öğrenemedim ama… Yeni bir kültür gördüm seninle. Bir çok ülkeden pekçok arkadaş edindim senin bağrında. Zor olanı yapmak için uğraştım. yokluğu yaşamadık hiç. Herşey vardı evimizde sende olmayan. Mayasız peynir denemelerinden tutun da aşureye, simite,lahmacuna kadar canımız ne çekerse yapmak için uğraştık. Hatta deniz börülcesi bile bulup topladık pişirdik. ne gündü… Sadece yiyecek içecek değil pekçok eksik eşyamızı başka şeylerin işlevini değiştirerek elde ettik. Zordun, ama ben daha zorum unutma:)

 

 

 

 

 

20140423_203801 20140426_105757 20131025_181507 20131103_112354 20131117_192211

Şimdi eşyalarımızı topluyorum. minicik evimizden ayrılmak zor bile geliyor. Küçük diye burunsadığım evimizi ne kadar benimsemişim meğer… şimdi ne kadar büyük evler verseler senin tek kanepene değişir miyim bilmem. Çünkü gönlümüz sıcaktı… Başka kaçacak yerimiz yoktu… Huzur doluydu… İnsanlar mekanları büyüttükçe aileler dağıldı diyordu okuduğum bir kitapta. Acaba doğru muydu?

Selam olsun Tunus en sevdiğim Buhayra 1 (Lac1)’ya, selam olsun eski çarşıya, selam olsun Habib Burgiba’ya Selam sana Şaria el Hürriye ( az mı yürüdük üzerinde hem artık sıkılacak kadar çok…), selam sana Sidi Bou Said, Selam gezdiğim her bir köşene… Sımsıkı sakla hatıralarımı anılarımı sevinçlerimi hüzünlerini bağrında… Ve lütfen bir daha geldiğimde yine sana, yenilenmiş görmek istiyorum seni. Devrimin hasarını gidermiş, kirini temizlemiş, demokrasiyi oturtmuş…

Hoşçakal diyorum sadece… Sen belki beni unutursun ama ben seni unutamam asla…

Bir Cevap Yazın

