SÜTLÜ ÇAY ÜZERİNE

Londra’dan dönerken İstanbul uçağında yaşlı bir İngiliz hanimefendisiyle  tanıştım. Eşi Türk ve ölmüş. Kendisi cok az türkçe biliyor. Az dil bilmemize rağmen derin konularda konuştuk özellikle de Çay üzerine. .. Kendisi bir ingiliz olarak sadece çayı sevmiyordu.

Saatine uzun uzun bakti servis yapilirken. Saat tam beş olduğunda hostesten çay istedi ama sütlü.  Bu isteğini türkçe yapmisti. Hostesler anlamakta zorlandi ama anlamışlardı. Biri gitti ve bir bardak sıcak süt getirdi. Yanina da sallama çay… Ama teyzemiz süte bakti ve dehşete kapıldı. Halbuki sütlü çay isteyen oydu. Tekrar normal su istedi ve çayını istemeyerek icti. Sonra merak ettim ve sordum. Gerçek sütlü çay  yalnızca demlenmis çayın içine süt konularak yapılır dedi. Bense çayla sütün güzel olmayacağını söyleyince bana tüm Türkler aynı tepkiyi veriyor dedi. Düşünebiliyor musunuz çay ve süt bir arada. londraya gittiğimde bir süredir orada yasayan arkadaşlarımız anlattı bu olayı. Yani sütlü çay aslinda çok demli çayın icine az miktar sütle yumusatilmasiymis.  Saat tam beşte yanında çeşitli bisküvilerle içilirmiş. Bu bir gelenek olarak en önemli öğünlerden biriymiş.

2 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. Şöhret Ünal dedi ki:

    Merhaba, yıllar önce Londra’ya gittiğimde ben de baştan acaba demiş ama sonra çayımı hep öyle içmiştim. Ta ki yurduma dönene kadar. Soğuk havada sütle güçlendirilmiş bir çay lezzeti iyi geliyordu. O günleri hatırladım.. Ama burada çay sever biriyseniz hiç cazip gelmiyor. Bizim çay kültürümüz farklı, bize güzel.

    Beğen

    1. Haklısınız. Koyu bir çay sevrim. Ülkemizde sütlü çay komik. Ama aslında kahve sütle içilebildiğine göre içilebilir olduğunu düşünüyorum.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

