TUNUS’TA ARAPÇA EĞİTİMİ

Tunus’a pek çok ülkeden öğrenciden emeklisine kadar Arapça eğitimi için geliyorlar. Burası Arapça eğitiminin merkezi olmuş nerdeyse… Aslında Mısır ve Suriye’de kullanılan günlük Arapça’nın daha yakın olduğu söyleniyor hakikisine fakat her iki ülke de karışık maalesef…

Başkentte bildiğimiz kadarıyla üç tane kurs var. Bunlardan en bilineni ve en meşhur olanı Manaar Üniversitesinin Resmi kursu olan Habib Burgiba School. Kayıt için öncelikle internetten başvuru yapıp çıktısını götürmeniz gerekiyor. Zaten resmi sitesi var(Fransızca) Ben de dört kur , 900 saate yakın ders aldım bu kursta. Sistemi oturtmuş. dinleme ve konuşma dersleri var. ayrıca dil bilgisi , metin okuma ve yazma dersleri. günde altı ders saati ders veriyor. konular dinleme- konuşma dersi ile okuma-yazma dersi arasında bağlantılı gidiyor. öğretilecek kelimeler belli. Genel itibariyle Tunus ve şehirlerini de dersler içeriyor.

20140412_082805

Ben bu kursa hiç bir şey bilmeden başladım. ilk kur hocalarımız her kelimeyi drama yaparak ve sadece Arapça konuşarak anlattı. ki sadece Arapça konuşma genel kuraldır. Daha sonra yavaş yavaş kelimeler öğrenildikçe bilinen kelimelerden yola çıkarak bilinmeyen kelimeleri anlatma yoluna gidildi. üçüncü kur ve üzerinde ise kelimelerin direk arapça tanımları veriliyor ve kelimelerle cümleler kuruluyor. Bu da bir kelimeyle birlikte eş anlamlılarını ve zıtlarını daha kolayca öğrenmeyi sağlıyor.

Ama bizim en büyük sıkıntımız öğretmenlerin grevleriyle oldu. ilk kurda bir grev yaptılar ki sormayın nerdeyse bir ay. daha sonra da ara ara grevleri sürdü. ayrıca öğretmenler arasında geçimsizlikler idare ile problemler hep bizlere yansıdı. Yeni öğretmenler alındı kursa fakat bu sefer bu öğretmenler tecrübesizdi ki ben rastladım bazılarına buranın yerel dilini konuşmakta ısrar ediyorlardı. kurumun kültüründen uzaktılar. Dersleri işlemek istemediler falan filan. Ama sonuç itibariyle bir saat oturup hakiki arapça konuşan birisiyle muhabbet edip o kişinin dediklerini çok iyi anlayacak kıvama geldik… hatta yeri gelince espri bile yapıyoruz … Ayrıca bir olumsuzluk daha var şöyle ki sınıflar küçük ve çok öğrenci geliyor. ve kışın kaloriferler yeterli düzeyde yanmıyor. merdivenler çok dik ve kaygan.( ben düştüm ve kuyruk kemiğim kırıldı. sağlık şartları da kötü aman dikkat…) yani kısaca fiziki koşullar da sıkıntılı..

Bildiğimiz ikinci bir kurs ise A.C.T. CENTER. Burası Muhammed Labidi adlı birisine ait özel bir kurs. Özel ders imkanı olan kendi eksiğinize hitap eden kendi isteğinize göre ders alabileceğiniz küçük bir mekan. Biraz daha pahalı tabi ama kaliteli eğitim verdiğini biliyoruz. en azından hocaların kaprisi yok ya da sınıflar kalabalık değil.

Duyduğumuz üçüncü bir yer de BOSPHORE AKADEMİ. Zannediyorum sahipleri Türk. Ama yeni açıldığı ve biraz daha pahalı olduğu için tercih etmedik. fiziki koşullarının Tunus şartlarının çok üzerinde olduğunu duydum. sistemi nedir hocaları nasıl sorarsanız bilemiyorum.

Şunu öğrendim ki burada Arapçanın dil yapısından ziyade konuşma telaffuz yazma gibi becerileri kazanmak daha kolay oluyor. Tavsiyem burada sıfırdan başlamak yerine dil bilgisi derslerini Türkiye’de almaya bakın. çünkü burada anlamlandırmak zor oluyor ve net oturmuyor. Dönünce iyi bir dil bilgisi almayı planlıyorum.

 

 

Reklamlar

2 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. Merve Kunt dedi ki:

    Selamun aleykum.. Blogunuza ilk defa rastladım. Bir kaç yazınıza göz gezdirdim elinize emeğinize sağlık. Daha önce dil eğitimi için Mısır’a Suriye’ye ve son yıllarda özellikle Ürdün’e gidenlerle görüşmüştüm fakat Tunusla ilgili izlenimleri ilk defa sizden okudum. Kelime öğrenme tekniği gerçekten hoşuma gitti. Düşününce.. Arapça tanımlama oldukça faydalı. Arap Dili ve Edebiyatı öğrencisiyim. Aldığım eğitim dili türkçe ve gramer ağırlıklı hali ile konuşma konusunda inanılmaz büyük eksiklikler var. Bunları aşabilmem noktasında eğer bi öneriniz olursa çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.. Selam ile..

    Beğen

    1. Merve hanım Tunus çok güzel bir ülke. Eğer yurt dışı eğitim imkanınız olusursa mutlaka tavsiye ederim. Arapca Konuşmak malesef kendini arapca konuşmaya zorlamakla mümkün. Biz orda yaşarken başka bir dil bilmiyordum bu yüzden öğrendiğim kelimeleri mecburen kullanmak durumunda kaldım. Yaklaşık 3000 kelime ogrettiler buna karşılık günlük hayatta kullandıklarım hatirimda kaldı. Size tavsiyem arkadaş grubu edinin kendiniz gibi arap dili okuyan belli zamanlarda arapca konusmaya zorlayin kendinizi. Ama asla türkçe konuşmayın gerekirse drama yapın anlatacak şeyleri. Böylece yaşayarak öğrenmiş olursunuz. Gayretinizin devam etmesi dileğimle.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s