ANKARA’DA ASPAVA

Aspavayı hiç duymamıştım bir egeli olarak taa ki Ankara’ya gelene kadar. Yine maalesef ilk gördüğümde de Aspavayı lokantalar zinciri sanmıştım. Ama eşimin konuyu anlatmasıyla aslında bir döner dürümün sunum şekliymiş. Napayım aslına bakarsanız ben de haklıyım çünkü Ankara’ya geldiğimizden beri bir sürü aspava gördüm. Ve açıkçası gezdiğim gördüğüm başka illerde de hiç dikkatimi çekmedi böyle bir lokanta. Nitekim araştırmalarım sonucu Ankara dışında pek yaygın değilmiş. Ankara’da başlayan bu gelenek bir güreşçinin lokantasına okuduğu bir polisiye romandan esinlenerek aspava ismini koymasıyla başlamış.

ASPAVA: Allah sağlık para afiyet versin amin duasının baş harfleriyle oluşturulmuş. Bununla ilgili edindiğim bilgiyi  aşağıdaki linkten öğrendim.

http://m.hurriyet.com.tr/ankara-da-aspava-savaslari-5627449

Tabi ben hiç aspava görmemiş biri olarak bu gün merakıma yenik düştüm ve ille de aspava yemeye gidelim diye tutturdum. Eşim o kadar da abartılacak bir şey değil istersen başka bir şeyler yiyelim dese de beni kandıramadı.

Ben öyle yediğini içtiğini reklam yapmayı seven biri değilim. Sadece hiç görmediğim bir şeyi bilmeyenler için kayda almak istedim. Gerçek şu ki aslında yiyip içtiğimiz bizde kalmalı diye düşünüyorum. Çünkü yiyen var yiyemeyen var. Bi de hamilesi var şeker hastası var canı çekeni bulunduğu yerde o yiyeceğe ulaşamayacak olanı var. Hatta artık daha çok görüyoruz sokakta yatan evsiz kimseleri. Suriyeliler var. İsraf değil insaf etmek lazım bence. Bunları aklımızın bir köşesinde tutalım ve Aspavanın nasıl bir yiyecek olduğuna geçelim.img1458324439350

Aspava bence döner dürümün esnaf lokantasında sunulmuş hali. Biliriz hepimiz döner dürüm alırsın yanına bir şey gelmez ama aspava alırsan yanında pek çok ikram da gelir. Resimde paylaştım. Bize önden salata tarator patates kızartması çiğ köfte geldi. Arkasından ise dondurmalı irmik ve çay. İsteyene semaver çay da geliyormuş ama uzun oturamadığımız için biz sadece çay içtik. Ve bunların hepsi ikram. Dönerine gelince lavaşı inceydi. Dürümün içinde ise yeşillik yoktu. İsterseniz soslu dürüm isterseniz sade dürüm ve lokantanın sunduğu şekle göre soğanlı, kaşarlı vs. Gibi değişik şekilde de sunuluyor.img1458324292014

Kısaca Ankara’ya geldik bi aspava yemedik demedim. Merak edene döner dürüm yemek isteyene tavsiye edilir.  Afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

