BERGAMA, MEŞHUR YİYECEKLERİ YEMEK MEKANLARI

Bergama kültürel miras anlamında çok zengin.  Halk oyunları, söyleyişleri, yiyecekleri ile bu mirasa sahip çıkmak gerektiğini düşünüyorum.

Hiç bilmiyorum karanfilli leblebi duydunuz mu? Evet doğru tahmin Bergamanın karanfilli leblebisi meşhur.

Ayrıca yazın odun ateşinde bütün patlıcandan yapılmış bir tür zeytinyağlı kızartma olan çığırtma yemeği de meşhur ama yaz olmadığı için foto çekip atamadım. Dışarıda satılıyor mu yesek derseniz maalesef satılmıyor. Ama geçenlerde Cumhuriyet meydanı yakınlarında ” Çığırtma Evi ” gördüm. Hiç yemedim nasıl bilmiyorum. Yöresel bir yemek olduğu için yerliler evlerinde yapıyorlar.

Ekşi mayalı köy ekmeği de bu yöreye ait. Köy fırınlarında pakmaya kullanılmadan yapılır. Ve uzun süre bayatlamayan bu ekmek fırına koyulduğunda çok çıtır güzel bir tat alıyor. Bulursanız kaçırmayın derim. Resmini çekemediğim için Ayşe Yaman kardeşimin fotosunu kullanıyorum.

2016-03-31 22.18.52.png

pek çok insanın bilmediği nohut böreği de çok meşhur burada. İşte nohut böreğini sabah kahvaltı yapmak için dışarıdan satın alabilirsiniz.

IMG-20160331-WA0027.jpg

Ya biz ne yiyeceğiz bu Bergamaya gelince derseniz kanayan bir yaramız var güzel bir lokanta tutan bir mekan yok maalesef.  Bu nedenle size tavsiyem yok. Hiç mi evet ben sevmedim hiç bir yeri. Ama yazmadan geçemeyeceğim iki mekandan da bahsetmek istiyorum.

20160325_234758.jpg

1.Ziyafet Çiğköfte: burası normal bir çiğ köfteci değil. Nasıl derseniz Babadan baklavaları, vefa bozası, maraş kesme dondurma da satan bir yer. Çiğ köftesi Bergamanın en lezzetli çiğ köftesi . Baklavası çok güzel. Hele kesme dondurması yine samimiyetle söylüyorum Bergamanın en iyisi.Çalışanları güler yüzlü mekan çok güzel.  Atıştırmalık bir şeyler yemek isterseniz yaz sıcağında dondurma ile serinlemek isterseniz, hediye baklava alacaksanız tavsiye ederiz.

20160325_234641.jpg

2.Milli Eğitim Müdürlüğünün köşesinde Tostçu Kadirin yeri var. Salaş bir yer ama karışık tostu inanılmaz güzel.  Küçük bir yer olmasına karşı kullandığı malzemeden emin olabilirsiniz. Güvenle yiyebilirsiniz. Tostun lezzetli olmasında tost ekmeğinin payı büyük bence. Gelmişken tadın derim.

IMG-20160331-WA0023

Bergamanın en önemli özelliklerinden biri de hayır yapılırken lokma dağıtılması. Lokmayı bazı yöreler ballı veya şerbetli yapar. Ama Bergama’ daki lokma tatlı değil tuzlu. Çok lezzetlidir tavsiye edilir. Lokma dağıtılan bir yer gördünüz mü hemen sıraya girin ücretsiz olarak alın. Bir tanıdığım ücretli sanmış sıraya girdiğinde para almadıklarını gördüğünde çok sevinmiş. Yaşadığı memlekette bu şekilde hiç lokma görmemiş.

IMG-20160331-WA0034Bergama büyük bir ilçe olmasına rağmen maalesef düzgün bir lokanta açan birileri çıkmadı. O yüzden sizlere başka hiç bir yeri tavsiye etmeyeceğim.  Bergama yazılarımın devamı olacak.

 

 

Bir Cevap Yazın

