KISIRI HİÇ BÖYLE YEMEDİNİZ: kurudomatesli kısır

Kısırı çok değişik şekillerde yedim. Antep usulü, ege usulü hatta ege içinde bile bir çok çeşitte yedim. Baharın yazın vazgeçilmezi hayatımızda. Bu gün güzel bir kısır tarifi vereceğim. Çünkü artık yeşillik bol havalar güzelleşiyor. Geçen yazdan kuruttuğumuz domateslerimiz de bitmedi oooh değmeyin keyfimize.

Yine keyif falan diyorum da bakmayın bana. Yüreğimiz maalesef kan ağlıyor.  Bizim yüreğimiz ne bilsin şehit analarının acısını ama buruk işte her bahar gibi neşeli değil bu bahar.Dün duydum çünkü bir şehitin annesi oğlu şehit düştükten dört gün sonra dayanamayıp vefat etmiş. Bir aileden iki kişi.  Ocak kapanmış de artık sen bu işe. Hatırlatmadan geçemedim milli derdimizi. Çabuk unutulsun istemiyorum.  Hiçbir şey olmamış gibi yapamayız. Hatırlayalım hatırlatalım.

Tarifimize geçelim. Her kısıra uyarlanabilir. Sizin damak zevkiniz nasılsa o şekilde yapın.

MALZEMELER:

  • İki avuç haşlanıp yumuşatılmış kuru domates
  • İki bardak istediğiniz büyüklükte bulgur
  • Yeşil soğan, yeşil sarımsak birer demet
  • Marul
  • Yeşil nane, maydanoz
  • rendelenmiş bir havuç
  • Domates iki tane
  • İki biber
  • İki salatalık
  • Domates biber salçası
  • İstenilen baharatlar
  • Nar ekşisi limon
  • Zeytinyağı

YAPILIŞI:

Kuru domatesleri haşlayıp yumuşayınca küçük küçük doğrayın. Bi yandan bulguru haşlayın. Yeşillikleri doğrayın. Doğradığınız Bütün malzemeleri karıştırın. Zeytinyağı limon baharatları da ekleyip tuzunu atıp bi tadına bakın. Eksik olan malzemeleri de kendi damak tadınıza göre tamamlayın. Çok detaylı tarif vermiyorum. Siz kendi zevkinize göre ayarlayın. Afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

