SEVDİĞİNİ SÖYLEMENİN BAŞKA BİR YOLU

Doğum günleri bir insanı sevdiğini söyleme ve gösterme adına güzel bir fırsattır. Birisini çok sevdiğini göstermek illaki büyük hediyelerle, pahalı şeyler alarak olmaz. Tamam alınsa güzel olur :/ ama şart değil.

Bi de bir kısım vardır onlar batıdan böyle bir adet geldi diye kutlamazlar ve önemsemezler. Ama ben çok güzel bir şey okudum. Geçen yıl mevlid kandiliydi. Neymiş bu kandil diye şöyle bir internette gezindim.  Efendimiz s.a.v’ in doğum günüymüş Bu kutlu gün. Ve bilin bakalım Peygamberimiz nasıl kutlarmış doğum dününü ? Aynı bizim yaptığımıza benzer bir şekilde sahabi efendilerimizi sevdiklerini yakınlarını toplar onlara tatlı ikram edermiş. O doğduğu kutlu  gece neler olduğunu anlatırmış. Ve bu Hristiyan alimlerinin hoşuna gitmiş onlar bu durumu bir ritüel olarak kabul etmişler. Tabi ne kadar doğru ben bunu bilemiyorum. Çünkü ben internet cahiliyim. Şu google dedeye soran cahillerden. Ama bu durum bana güzel geldi. En azından toplanılıp tatlı ikram edilip hoş sohbet edilmesinin makul buluyorum.  Bu konuyu işin ehillerine bırakalım ve benim çalışmama geçelim.

20160308_171554

Öncelikle keçe fon kağıdı yapıştırıcı makas ve ufak bir parça dantelle bir kutu kapladım. Çocuk pek durmadığı için ve işlemleri eşimden gizli yürüttüğüm için çok inceleyemedim.

Bu kadarının bile hoş duruyor olması herkesin çok rahat bir şekilde kaplayabileceğinin bir kanıtı.

Sonra her biri bir birinden farklı kalp kurabiyeler yaptım. Bu kurabiyeler tam üç günümü aldı çünkü toplamda 80 tane kurabiye pişirdim süsledim ve paketledim. Böyle birşeyi ilk defa yapıyorum, yapımı internette mevcut ufak bir araştırmayla çok rahat bulabilirsiniz.

20160307_132800.jpg

Ben her zaman yaptığım kurabiyeden yaptım. İki renk şeker hamuru aldım. Merdaneyle Açtım kurabiye kalıplarıyla kestim. Başka küçük kalıplarım olmadığından küçük kalpleri de bıçakla keserek şekil verdim. Ve suyla kurabiyelerin üzerine yerleştirdim. Her birini jelatin kağıtlarıyla kaplayıp minik güllerle bağladım.

20160308_172316.jpg

Çok cici oldular. Ama dediğim gibi çocukla üç günümü aldı tüm bu işlemler. Ama her birini sevgiyle yaptım. Mutlulukla paketledim. Çünkü insan sevdiğine birşeyler yapıyor olmaktan inanılmaz huzur duyuyor.

Gelin sevgiyle emek vererek yapalım hediyelerimizi. Bu kez de böyle olsun. Bazen düşünüyorum da her şey gibi sevgi de emek istiyor. Ama emek denilen kavramı unutmaya başladık. Diğer pek çok kavram gibi.

20160308_172215

2 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. sevdicann dedi ki:

    Çok güzel görünüyor ellerine sağlık. Hediye vermek ve yakinlarimixi mutlu etmek çok hoş

    Beğen

    1. Teşekkür ederim. Her zaman beklerim. Hiç bu kadar şirin olacaklarını düşünmemiştim.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

