GAZ SANCILARIYLA NASIL BAŞA ÇIKMAYA ÇALIŞTIK

Bebeklerdeki Gaz sancılarını ilk duyduğumda hamileydim. Hiç önemsememiştim. Hatta arkadaşımın abarttığını düşünmüştüm. Ne de olsa eskiler bizleri nasıl büyütmüştü gayet basit sanmıştım. Ama insanın başına düşünce gökten bir elma gibi Newton gibi ‘buldum!’ Naraları atarak sevinçle koşmadık. Ampulü de sıfırdan bulmadık açıkçası. Önce sindirip kabul etme evresi geçirdik. Doktor doktor dolaştık hele bir gün hiç unutmam akşam üzeri saat beşte başlayıp ertesi gün sabah saat 11 e kadar gaz sancılarından çırım çırım çığırınca bizim oğlan  apar topar hastaneye gittik. Doktor bir pig nokta var bu işte siz bu pig noktaya ulaşmışsınız sonra azalarak bitecek dedi. ‘Elimden bir şey gelmez !’ Demek isteyince o gün zor da olsa kabul ettik. Gerçi ben pig noktanın yaklaşık bir ay artarak sürdüğünü biliyorum. Yani ulaşamamışız henüz ama neyse. Bu durum bize çözümler ürettirdi. Hem de zorla uykumuz başımıza vura vura. Sıfırdan bulmadık. Hep denedik. En çok işe yarayanları aşağıda anlatacağım.

En başta bebeğin gaz sancısına sebep olabilecek şeylerden uzak durmak en iyi yöntem. Bu yöntem anneye kilo aldırıyor.

Elinizden gelen her türlü tedbiri aldıktan sonra yine oluyorsa işte o zaman aşağıda yazdıklarımı deneyebilirsiniz.

  1. Her bebeğin bünyesi farklıdır biz çok gaz ilacı denedik. Siz de çekinmeden birer hafta deneyin iyi gelen ilaç kendini ilk bir haftada gösteriyor. İyi gelmiyorsa mutlaka başka ilaca geçin. Biz en son zinco ile birlikte biogaia’ yı kullanınca fayda gördük. Zincoyu üç öğün hep aynı saatte verdim. Gece bir kez beş damla da biogaia verdim. Düzenli kullanımla düzensiz kullandığım gün çok fark ediyordu.
  2. Ayaklarına karnına ve sırtına kantaron yağı veya çörek otu yağı veya elma yağı veya zeytin yağı ile ovup sıcak havlu koyduk. Hatta bazen ısıtılıp fişi çekilmiş ütü ile ısıtıyorduk. ( tabi yakmamak için çok dikkat gerekli) iyice ısıtıp ovduktan sonra gaz çıkartıp rahatla uyuyordu. Uyuduktan sonra Su torbası ile soğumasını engelliyorduk.
  3. Battaniyede sallıyorduk. Nedense battaniyede büzüşüp uyuyordu. Nasıl rahat ediyorsa
  4. En çok göğsünü kendi göğsümüzde sımsıkı tutarak kucakta hoplatarak evde gezdiriyordum. Bunu da çok yaptık. İnsanın kolları  ve beli çok ağrıyor ama o rahat ediyordu ve uyuyordu.
  5. Saç kurutma makinası ile uykusunun devamını sağlıyorduk. Bir dönem sadece sağ göğsümü emdi. Onu da sadece saç kurutma ile emdi. Garip değil mi
  6. Saç kurutma çok radyasyon yayıyor diye bazen telefona indirdiğimiz bir uygulamayla (dont cry my baby) değişik aletlerin üçlü kombinasyonuyla uyutuyorduk.
  7. Bazen sadece ninni ile uyuyordu. Tüm gece bana aynı ninniyi söylettiğini biliyorum.
  8. Biz bir hamak satın aldık. Bunu hala kullanıyoruz. Çok işimizi gördü. Tavsiye edebilirim
  9. Ilık su içirmek de bazen işe yarıyor. Ayrıca bebeklere ilk 6 ay hiç bir şey vermeyin diyolar diye su vermedim ben, bir süre sonra susadığı için gece ağladığını fark ettim. Bence su ara ara teklif edilmeli.
  10. Milupanın gece çayının faydasını çok gördüm. Biraz bebeğe içirip geri kalan kısmını ben içiyordum.
  11. Ben epey kimyon kullandım. Bazen işe yaradı bazen yaramadı kesin bir çözüm olmadı. Bebeğe de içirdik bi çay kaşığı kimyonlu su hazımsızlık yaptı bence vermemek lazım.
  12. Bebeğe bi çay kaşığı zeytinyağı içirdik. İşe yarayabiliyordu bazen.
  13. Bol bol kekik ıhlamur içine bi tatlı kaşığı da kimyon ile tükettim. Yani içilebilir dediğim gibi çok fayda etmedi. Ama işe de yaramadı değil.
  14. Hep yüzüstü yatırdım. Zararlı deselerde bizim bebek kafasını kaldırabiliyordu rahatça hiç sıkıntı olmadı. Hatta gaz sancıları bitene kadar sırt üstü yatmak istemedi şimdi de yüz üstü hiç yatmıyor.

Zamanla azalacak ve hiç geçmeyecek sandığınız günler geride kalacak. Evde kaçırdığınız düzen yeniden kurulacak. Kış bitecek bahar gelecek. Sabretmek lazım bu bir imtihan. Annelik imtihanı, babalık imtihanı, nene ve dedelik imtihanı. Bu imtihan elbet bitecek. 20-30 kez kalkmalar sona erecek. Gece boyu her beş dakikayı görmeksizi delirtiyor halsiz bırakıyor biliyorum. Hepsi geçecek. Taa ki yeni bir sendrom olan dişlere kadar. Allah yardımcısı olsun minik bebeklerimizin. Hayat onlar için bizimkinden çok daha zor. Bunu unutmamak lazım.  Bol uykulu dertsiz geceler.

Değerli yorumlarınızı bizden esirgemeyin…

 

5 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. derya1970 dedi ki:

    Çok zor bir dönem ama biri biter biri baslar 15 yildir anneyim 15 10 ve 4.5 yasindaki çocuklarimin dönemleri hiç bitmedi 🙂

    Liked by 1 kişi

    1. Yaa maalesef. Allah anneleri bu yüzden yaratmış sanırım. .. 🙂

      Beğen

  2. elif dedi ki:

    Youtube da elektrikli süpürge sesi var. Yarım saatten fazla sürüyor. Ben onu indirip, usb bağlantılı küçük radyomda çalıyordum 😉 epeyce faydasını gördük. Şimdi kocaman oldu, o günleri unutmuşum bile, yazını okuyunca hatırladım 😉 demem o ki sadece birazcık zaman… hepsi bu. Sevgiler 😉

    Beğen

    1. Haklısınız gerçekten zaman çok önemli

      Beğen

Bir Cevap Yazın

