BİR AVUÇ ŞEKERDİ MUTLULUK

Mutluluk ne kadar ucuzdu bir zamanlar. Her şeye hesapsız sevinirdik. Mutluluk çocukluğumun kalbindeydi. Mutluydum o zaman. Arkadaşsız kalırdım bazen herkes tatile gittiğinde ama hayali bir arkadaş bulur oynardım. Çamurdan köfteler yapardım. Bitkilerden derde deva buluşlar… mutluydum çocukken.  Kimse mutluluğu bana çok görmezdi. Bir avuç şekerim oldu mu benden mutlusu olmazdı. Sabah gözümü ovarak bahçeye atardım kendimi akşam ezanları okunana dek bahçedeydim. Kimse hesap sormazdı. Bir yere yetişme derdim de yoktu.

Mutluluk benim için ufaktı. Gerçekten ufacık.Ufak bir tebessümdü mesela… bilmezdim insanların acımasız olduğunu. Mutsuzluk üzerine mutluluk inşaa ettiklerini. Çarkın insanların ömrünü tüketip mutluluklarını yiyip bitirdiğinden haberim yoktu.  Zaten nereden bilecektim ki? Komşunun bahçesinden aşırıp kendi bahçemize ektiğim kedi tırnaklarının açtığını görmekti mutluluk. Aşırmanın bile yanlış olduğunu bilmediğim zamanlardı. Zaten yanlış olduğunu öğrendiğimde gidip söylemiştim komşu teyzeye. O da başımı okşamıştı ya nasıl sevinmiştim geri almadığı için bir avuç mutluluğumu. Her zaman böyle insanlara rastlamıyoruz. Hatalarımızda başımızı okşayan merhamet edenler kalmıyor bir süre sonra. Bir avuç mutluluğu çok görüyorlar. Evindeki huzuru çok görüyorlar. Olsun sağlık olsun. ..

Bayramlarda topladığım paraların yanında şekerlerimi de sayar renklerine cinslerine ayırırdım. Bir avuçtu yine mutluluğum. Nerden geldi şimdi bu nuh nebide kalmış anılar diye sorduğunuzu duydum 🙂 bana gelen bir avuç şekerde hatırladım. İnanın görünce çok mutlu oldum. Mutlu bir çocuk olduğumu hatırlayınca. Mutluluk bir avuçtu dedim kendime. Bir avuç şekerdi mutluluk.

Karne heyecanımı hatırladım. Sınıfın ortasında hepsi yıldızlı beş olan karnemi alırkenki mutluluğumu… eve getirip karnemi gösterince babama,  bir aferindi mutluluk. Basitti işte dedim ya hem de çok basit.

Neden mutlu değil bu büyük şehrin insanları? Her yer suratı asık insanla dolu. Gülmeler yapmacık olmuş. Bir sınıf öğretmeninin yakınışı çınladı kulaklarımda. ‘ hocam çocuğa soruyu bildiği için kalem hediye ettim. Beğenmedi. Bunun daha güzeli bende var dedi. ‘ bırakın büyükleri artık çocuklarımız bile mutlu değil.

Bir çocuk bile aldığı şekeri kalemi burunsuyorsa var bir yerde hata. Demekki mutsuz ve doyumsuz olmakla birlikte mutsuz ve doyumsuz ediyoruz neslimizi. Hep daha iyisi derken eldekiler uçup gidiyor. Mutlu olacağımızı sandığımız zaman da hastalıklar biniveriyor.

Gelecekte olmaz mutluluk. Mutluluk şimdi var. Mutlu olma uğruna mutsuz edilmez. Mutluluk bulaşır. Çocuğunun mutluluğu senin mutluluğun oluverir. Zindan etmeyelim hayatı kimseye dikkat edelim belki de zindan evimizdir. Çocuklarımız hapistir egolarımız altında…

 

 

7 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. Şöhret Ünal dedi ki:

    Benim cevabım şükür ve daha daha diyen nefsimizin mücadelesi. Çok şükür etmek kalben ve düşünerek. “Şükür nimeti ziyadeleştirir…” ruhun yerini daraltmamak lazım hep daha diyerek. Alışkanlığa dönüşürse, mutsuz insanlar oluyor bunca nimetlerin içinde..

    Beğen

    1. Doğru. Bu da farklı yönden bir bakış açısı. . Nimete şükür…

      Beğen

  2. Serhat Ocak dedi ki:

    Eskiden mutluluk keşfedilmesi, yaratılması gereken bir şeydi. Herkes için de tanımı farklıydı, güzeldi. Şimdi o anılarla mutlu olabiliyoruz anca yada onları hatırlatan bir kaç eşya ve olayla.
    Günümüzde satın alarak, tüketerek mutlu olmaya çalışıyor insanlar. Ne kadar param olursa, ne kadar harcarsam, ne kadar büyük evim olursa mutlu olacaklarını sanıyorlar. Aslında mutluluk küçük ve ederi olmayan şeylerde gizli.
    Ben öyle yaşlı biri değilim ama güzel yaşadım çocukluğumu, şimdi benim yaşımdakileri görünce üzülüyorum. Mutluluğu tadamıyorlar gerçekten, hepsi bir koşturmacanın içinde savruluyorlar bir tarafa. Hayatı yaşamayı, mutlu olmayı unutuyorlar.
    Çok güzel yazmışsınız, kaleminize sağlık, duygulandım, kendi anılarıma gittim okurken. Teşekkürler. 🙂

    Beğen

    1. Hoşgeldiniz. Haklısınız. Mutluluk bulaşıcı olduğu gibi mutsuzluk da bulaşıcı bu dünyada 🙂 ne mutlu, mutlu olup mutluluk saçanlara…

      Beğen

  3. Filiz dedi ki:

    Ne güzel ifade etmişsiniz.Pek çok kişinin duygularına tercüman oldunuz sanırım…

    Beğen

    1. Teşekkür ederim. Yazımı beğenmeniz beni çok mutlu etti..

      Beğen

  4. burculha dedi ki:

    Şüphesiz kolay ulaşmak, uzun uğraşlar vermemek değeri düşürüyor. Artık hiçbir kesmiyor bizi; bu değişim yalnızca insanoğluna ait, genlerimiz doyumsuz ve bencil.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

