HAYAT HERŞEYE RAĞMEN DEVAM EDİYOR

Ne ilginç insanoğlunun yaşamı. Bir dünya üzerinde milyonlar dünya ile yaşıyor. Her bir dünya farklı bir yaşam sürüyor. Kural kaideleri farklı. Bambaşka pencerelerden bakıyor.

Hayat ne zor insanoğlu için. Her zaman gül Gülistan değil yürüdüğün yol. Dikenler de batıyor ayağına, taşlar da değiyor, çelmeler de takılıyor. Çıkmaz sokak sandığın yollar da oluyor. Hiç bitmesin istediğin yolculuklar da… Ne garip.

Zor sanmıştım bu güne kadar hayatımı. Sanıyorum artık daha büyük bir yokuşa girdim. Sabır ve tevekkül ile aşılacak, gözyaşı ile yoğrulacak zamanlara… ne acıymış sonunu bilmediğin bir yolda her gün başka bir ihtimalin içinde yolculuk yapmak. Ne kadar zormuş sabır lokmasını yutmak.

Hayatımın en zor dediğim bu tepeden sonra rahatlayacağım diye baktığım , yürümeye tahammülüm yok sandığım noktasında aşılması güç bir dağa rastladım. Bu ferhatın geçtiği dağa benzemiyor. Şirinin beklediği yola da benzemiyor. Şimdi durma oyalanma vakti değil. Taşı ayaklarım yorgun vücudumu.! Aşamama diye bir şey yok bu hayatta. Yürü yürü soluğun kesileceği ana kadar içinden niyazlarla yürü! Yalvarırsam Mevlaya gözümde büyümüş bu dağ aşılır mı acaba?

Yeis yoktu yaradılana… ümitsilik yakışmazdı. Yorgun olsa da adımlarım birini bin etsin, kesilse de soluğum yoluma devam edeyim. Yok başka çarem ki? Bana bahşedilmiş bu hayatı beğenmeme gibi bir lüksüm var mı? Yok! O zaman yine aynı yerdeyim. Devam Ediyor hayat. .. Her şeye rağmen devam ediyor. ..

 

11 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. Esma Tezgi dedi ki:

    Çok güzel bir yazı olmuş ellerşnize sağlık.
    Her ne olsa da hayat devam ediyor gerçekten ve bir süre sonra dönüp baktığınızda o gün size çok zor gelen şeyin aslında o kadar zor olmadığını görüyorsunuz. Her şeye rağmen umut etmeli ve devam etmeliyiz. 🙂

    Beğen

    1. Haklısınız.. hoşgeldiniz bu arada her zaman bekleriz

      Beğen

  2. Şöhret Ünal dedi ki:

    Havf ve reca üzerineyiz. Korku ile ümit arası. Korku ümidi besliyor ve koruyor aslında. Yoksa ümidi de ben bilip iyice unuturdu nefsimiz. Hepimiz aynı yollardan geçiyoruz. Öznesi, yüklemi farklı ama kader kalemi ile yazan hepimizin Halık’ı. Narın da nurun da hoş deme aşaması zahmetsiz, acıtmadan olmuyor. Ama her karanlıkta bir aydınlık her musibette bir ferahlık veriyor hemen Rabbim. Zor zamanlardan sonra kazananlardan olmak duası ile…

    Beğen

    1. Amin. Duaya çok ihtiyacım var.

      Beğen

  3. Buzlukalem dedi ki:

    Hayat yolunda ilerlemeye yani yaşamaya devam ettiğimiz surece engeller de olacak. Aksi yok ne yazık ki. Zorluklar canlılar için. Kimi zaman karşılaştığımız güçlük boyumuzu aşacak büyüklükte oluyor. Ben böylesi durumlarda genelde sadece bir adım önüme bakıp, adım adım çözmeye çalışıyorum. Inşallah kısa sürede aydınlığa ulaşırsınız. Sevgiler 😉

    Beğen

    1. Yani yapacak bir şey yok. İnsanız normal olan şeyler sıkıntılar da. Her zaman hayat gül Gülistan değil. Güzel temennileriniz beni sevindirdi. Sizin gibi tanışmadan fikirlerini severek, edindiğim arkadaşlar edinmek beni çok mutlu ediyor.

      Beğen

  4. demirlady dedi ki:

    evet hayat duru bir su değil. Deniz gibi bazen dev dalgalar oluyor. Allah katlanamayacağımız dertler vermesin inşallah. Dediğin gibi hayat devam ediyor inşallah hep güzel devam etsin gönlünce ❤

    Beğen

    1. Amin. İnşallah herkesin güzel olsun hayatı.

      Beğen

  5. Deniz dedi ki:

    Allah önünğzdeki sıkıntıları aşmanız için güç kuvvet sabır versin. Hayatta karşılaştıklarımız hep farklı herkes kendi sınavını yasıyor. Engelleri rahatlıkla atlatırsınız ins

    Beğen

  6. Akela dedi ki:

    Allah sağlık, huzur versin. Bütün sıkıntılarınız bir bir akıp gitsin inşallah..

    Beğen

    1. Amin çok sağol yaa

      Beğen

Bir Cevap Yazın

