GÜZEL BEYPAZARI

Efendimiz s.a.v bir hadisinde şöyle der: Seyahat edin sıhhat bulun. Ben bu hadisi pek de idrak edememişim bu güne kadar. Ne demek olduğunu Beypazarı’na giden yolda Ankara’nın boğucu havasından çıkar çıkmaz anladım. İnsanoğlunun hastalıklarının sebebinin başında stres gelmiyor muydu? Bunu hepimiz çok da güzel biliyoruz. Hatta ben geçen alerjinin vücuduma verdiği hasarın strese bağlı olduğunu öğrendim. Çok da şaşırmadım aslında. İşte tam da bu yüzden insanın bulunduğu ortamı bir müddet bırakıp seyahat etmesi gerekiyor. Seyahat etsin ki benim gibi ferahlasın ve hastalıklarına şifa bulsun. Benim de şifam Beypazarıydı belki de. Ramazandan bir gün önce gidip oruç öncesi şarj olmak iyi oldu.img1465400188941.jpgNeyse konuya girelim artık.

Beypazarı’na gitmeden önce eski evlerin olduğu bir yer diye düşünmüştüm. Ama gidince Beypazarının bu söylediğimden çok daha fazlası olduğunu gördüm. Bir ilçe bu kadar turizme sahip çıkabilir. Bu kadar neşeli olabilir. Bence ilçenin yüzü gülüyordu. Ankara’nın gülen yüzü demek istiyorum Beypazarı için.

20160605_153718.jpg

 

İnsanları mutluydu. Gelenler mutlu dönenler mutlu… her şey ticarete dökülmüştü. Beypazarı havucu iyi kullanılmış. Her yerde taze sıkılmış havuç suyu satılıyordu.

img1465400149060

Havuç lokumları, havuç dönerleri ve daha nicesi.

img1465400090888.jpg

Yine Beypazarı tarhanası, eriştesi dağdan toplayıp kuruttukları şifalı otları ev yapımı 80 gatlı baklavası, köşe başlarında yufka açıp gözleme satan teyzeleri, meşe odununda çayı, kumda kahvesi ve belki sayamadığım unuttuğum pek çok ürünü ile ilçe halkı orjinalliklerini sergilemişler.

img1465399972340.jpg

Beypazarı’na gelmişken Beypazarı kurusu almamak olmazdı. dar sokakları miss gibi tereyağı kokutmuş mübarek. Biz aldığımız kurunun kilosunu 10 tl’ den aldık. Zaten mutlaka fırının önünden geçerken size tattırırlar. Tadınca da dayanamaz alırsınız. Buna şüphe yok.

img1465399897539.jpg

Bir de çeşitli objeler dikkatimi çekti.  Mesela iğne oyasından takılar. Bebekler için dikilmiş şalvarlar. Ebrulu kolyeler. Havuç şeklinde magnetler ve ahşap evlerden biblolar.

img1465400336774

Aslında unutmamaya söz verdiğim papatyalardan taç yapan teyzeyi de yazmalıyım buraya. Hatta çocuklar bile papatyalardan taç yapıp satıyorlardı.

20160605_152413

Beypazarı baskısı örtüleri ve yine kök boyayla yapılmış örtülerin güzelliği beni cezbetti. Hemen kök boya örtülerden aldım. Kök boyasının özelliği solmamasıymış. Eğer siz de örtü almak isterseniz fiyatı 5 tl den başlıyor 40 tl ye kadar çeşitli örtüler var. İyi fiyat yoklaması yapın. Bir yerde 40 tl denilen örtünün aynısını başka bir yerden 25 tlye alabilirsiniz.

Özetle Beypazarı evlerinin güzelliğinin yanında bu güzelliği kullanan ilçe halkı turistin cebini boşaltmasını çok iyi biliyor. Mutlaka alışveriş yapıyorsunuz kısacası. Biri ilginizi çekmese bir diğeri ilginizi mutlaka çekiyor. Hatta sağa sola ne var acaba diye bakmaktan tarihi evlerin güzelliğini göremeyebilirsiniz 🙂 o kadar da değil… onu görmemenin imkanı yok.

Yorumlarınızı eksik etmeyin. Selam ile…

 

4 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. Şöhret Ünal dedi ki:

    Tebdil-i mekan gerçekten ferahlatıyor. Beypazarı’nı görmek istiyorum. Sağlıklı beslenmeye özen gösteriyorum ama 80 katlı ve pek datlı baklavadan yemeden dönmem her halde. Kasaba atmosferi başka, ticaretin dozunu kaçırmasalar iyi ama yurdum insanı biz böyleyiz. Selam ile…

    Beğen

  2. Yok ya abartı bulmadım ben. Keşke her ilçe bu şekilde sahip çıksa turizme. Sevgiler..

    Beğen

  3. buzlukalem dedi ki:

    Beypazarını ben de çok severim. Gitmeyeli uzun zaman olmuştu. Sıcaklar geçsin, gezip görelim 😉

    Beğen

    1. Di mi ? Beypazarı özlenecek bir yer bence. Ben çok sevdim. Sevgiler

      Beğen

Bir Cevap Yazın

