SEVGİLİ OKUR SEN NASIL ALIRSIN ÇAYINI ?

Kim çay sevmez acaba? Yada kim çayını nasıl içer. Herkesin yoğurt yemesi ayrı olduğu gibi de çay içmesi de ayrıdır. Çok çay servisi yapmışımdır. Haliyle evin bir kızı olunca. Misafir geldi mi bir çay demle denir. Birine gittiysen ve uzunsa anlatacakların kahve değil çay içilir…

Çay felsefe yapılası bir içecek.Mesela coca cola bu işin felsefesini oluşturmaya çalışsa da bu ruhu yakalayabileceğini sanmıyorum.  Bir kere çayın bir tarihi var. Bulunma hikayesi mesela. Hem geleneksel bir içecek. Her ülke değişik tarzda içiyor. Her yöre farklı çay demliyor. Ya da farklı tat ve lezzette seviyor. Mesela Urfa’da yaşadım bir müddet Urfalılar kaçak dedikleri çayı çok seviyorlar. Çayların yanına bir demet nane geliyor işaret parmağımdan uzun ve büyük yapraklı. Çayın içine birkaç yaprak koyup içiyorlar. Sanırım ağır yediklerinden sindirimi kolaylaştırıyor.

Egeliyim harman çayı severim. Birkaç marka çayı alır harmanlarım. Çok az da tomurcuk girdi mi bu harmana değmeyin keyfime.

Vanlı bir arkadaşım vardı çayın demine değil de suyuna bir karanfil bir dal tarçın atardı. O da miss gibi kokardı. Değişik bir tarz ama kışın çok iyi gelirdi…

Aydında çaya turunç sıkarlar. Turunç ne bilmeyen için söyleyeyim portakal ve limon arası bir meyve. Genellikle limon gibi kullanıyorlar. O da şahane olur . Uğrarsanız Aydına çayınızın yanına turunç isteyin. Mevsimiyse mutlaka gelir.

Karadenizde çaylar bence çok lezzetli. Dağdan geliyor suyu ondan mı Tirebolu çayının hasına en rahat orda ulaşılıyor bu yüzden mi bilmiyorum. Ekstra bir şey katmıyorlar. Ama demini bol severler.

Kimi limon sever yanında. Kimi kurabiyesiz içmez çayını. Bir köy biliyorum çaylarının yanına kıtlama şeker yapıyorlar toz şekeri pişirip. Evet bir kısmı kıtlama diye tabir edildiği üzere içer çayını. Yine aynı köy odun ateşinde semaverde demler çayı. Hem de hiç üşenmeden. Evin ortasında bir tepsi üzerinde semaver. Toplan etrafına iç içebildiğin kadar. Yanına demli bir muhabbet.

Kimi çayını fincanda içer. Kimi saplı cam bardakta. Bazıları da fincan falan kesmez en büyük bardakta sever. Ama çayın hası ince belli bardakta içilir. Bir de kahvehane usûlü çay bardakları vardır. İçinde biraz beklemekten bayatlayıp demini almış çayı içersin. Bunun tiryakileri vardır bir de boş vakit öldürmenin yanında güzel gider. Şekerli veya şekersiz içilen çayları hiç söylemiyorum bile . Geçen Buzlu Kalemin  yazdığı bir şiir vardı şimdi aklıma geldi. Çocukların içtiği bir çay vardır. İsmi paşa çayı…

Dostlarla içilen çay vardır. Çayın tadına varırsın. Hatta o çayın tadı yalnızken özlenir. Burnuna mis gibi kokusu dolar. Çekersin ciğerine…

Bazen en güzeli yalnız kalmayı arzuladığında demlediğin çaydır. Yoldaşın oluverir. Sırdaşın. Ama bazen hiç içesin gelmez yalnızken o zaman da soğur gider.

Çay dert ile içilir. Sevinç ile içilir. Merak ile içilir. Çay herşeyin yanına gider. Bazen derdine deva olur. Başının ağrısına ilaç…

Bazı ülkeler için çay bir ritüelken bazıları bilmez. Tunusta şay bil nane şeklinde çaya biraz benzeyen bir çay vardı mesela.Biliyoruz ingiliz beş çayını. Sütlü içiyorlar. İşte dedim ya yazamadım daha  nice tarzda içilir çay. Bu yüzden bloğumun adı Çay molası. Çayın bir özü var çünkü.

Sevgili okur sen nasıl seviyorsun çayını veya çay senin için ne bizimle paylaş. Çayın yanında okumalık yorumlarımız da olsun vesselâm. ..

 

16 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. Zk dedi ki:

    Demli olsun lütfen….yanına limon ve çubuk tarçın çok yakışır.Atıştırmalık olarak kuru meyveler.Deymeyin keyfime…Çay içmek için bahaneye gerek yok,siz demleyin ben gelirim.Günün her saatine yakışır;sabah,öğle ,akşam.

    Beğen

    1. Çaya bahane gerekmez güzel bir yaklaşım olmuş… sevgiler

      Beğen

  2. ümmüaişe dedi ki:

    Çay molası demek urfada bulundunuz.bende şu an urfanın bir ilçesindeyim.evet kaçak çay çok güzel oluyor ama demini iyi almış türk çayıda dost meclisinde muhabbet eşliğinde favori içeceğimdir.çaysız olmaz diyenlerdenim.sevgiler

    Beğen

    1. Ne kadar şanslısınız. Urfa benim için çok özel bir yere sahip. Çaysız olmaz… çayın yerini hiç bir şey dolduramaz. Sevgiler…

      Beğen

  3. buzlukalem dedi ki:

    Tek şekerli, demli ve de mutlaka yanında bir kaç paket bisküvi ile. (ülker hanımeller şokodamla olursa süper olur, o yoksa üçüncü sınıf bakkal bisküvisine bile razı olabilirim)
    İçine bir miktar tomurcuk karıştırılmış ve de kaynak suyu ile yapılmışsa doyamam tadına, bardak bardak içerim. Yanında ne yiyorsam yiyeyim mutlaka ince belli, cam bardakta olmalı (nefret ederim porselen kupada çay içmekten).
    Nerede demlendiği önemli değil. Öyle semavermiş, demlikmiş, ketılmış ayırt etmem.
    Özetle ben çayı severim, çay beni… e karadenizliyim neticede 😉
    Bu arada benim paşayla çayını da koymuşsun, gördüm ve de çok sevindim. Çok öpüyorum.

    Beğen

    1. sana süpriz yaptım 🙂 ne güzel bir çay sever olman. Çayseverlik ayrı birşey yalnızca çayı çok sevenler anlar… sevgilerle.

      Beğen

  4. Paşa çayı olsun 😀 Şaka bir yana, sıcak içecekleri çok sıcakken içemiyorum, ılınmalarını bekliyorum ama soğuk çayı da sevmiyorum 😀
    Çok güzel bir yazı olmuş :))

    Beğen

    1. Sağol. Sen sıcaksındır da ondan sıcağa gelemiyorsundur 🙂 sevgiler

      Beğen

  5. Havva Peynirci dedi ki:

    müthiş bi yazı,doğrusu.çay seven arkadaşlarım çok.çok çay seven de:))
    ben pek hakkını veremesem de çay sohbetleri şahanedir.
    sevgiler

    Beğen

    1. Ee çay molasıyız di mi çayın hakkını verelim. Hoşgeldiniz.

      Beğen

  6. Akela dedi ki:

    Çayı yanında atıştırmalık bir şeyler ile içmeyi seviyorum, o yoksa limonlu çay içiyorum.. Çay ile pek yıldızım barışık değildir o yüzden sanırım..
    Kaleminize sağlık 🙂

    Beğen

    1. Olabilir. Olsun insan her gün bir bardakta olsa içiyorsa o çayseverdir…

      Beğen

  7. Şöhret Ünal dedi ki:

    Çaysamak lafı vardır, kim bulduysa güzel bulmuş. Çay seven çaysar, kahvaltıda çay içmeden güne başlarsam o eksikliği hissederim. Günün her saatine yakışır. Yine güzel demişler çay kalabalığı sever, kahve yalnızlığı. Çay molası iftar sonrası kulaklarınızı çınlatacağım, görsel size mi ait. O da çok güzel. Sevgiler…

    Beğen

    1. Doğru bir de çaysamak var. Bazen öyle bir çaysıyorum ki içtiğim çay beynime doğru gidiyor gibi hissediyorum. Görseli yazmayı unuttum görsel pinteres ten. Öyle profesyonel makinam yok olsa da uğraşırmıydım bilmiyorum.

      Beğen

  8. off ramazan gireli çay içemiyorum doğru düzgün nasıl canım çekti 🙂

    Beğen

    1. İyi ne güzel bu da bir nimet. Çayın kıymetini anladık

      Beğen

Bir Cevap Yazın

