HAYAT VADESİ DOLMADAN

Ömür bize bahşedilmiş. Nasıl geçirmeyi arzu edersen diye. Öldükten sonra Hatırlanılırlığı birinin iki ömür kadar olsa gerek. Düşünüyorum da bi babam bi ben varız dedem için  benim çocuğum bilmez tanımaz onun hakkında konuşacak bir şeyi de olmaz. İki ömür işte bahsedildiğin. Artık herkes farklı memlekette yaşıyor. Atası başka yerde kendi başka yerde kim gidip dedesinin babasını mezarında ziyaret ediyor ki… işte mezarı başında bir fatiha okuyacak kimsesi kalmamış olanlar çoğalıyor

Dedemi kaybettim üç gün önce. Bu düşünceler sardı beynimi. Hiç ölmeyecek gibi yaşıyoruz. Hiç ardımızda bırakacak bir şeyimiz olmayabilir. Kimse bizi anmayabilir. Artık bize verilen ömrün sonudur. Buz gibi beden toprak altına girmiştir. Hem yalnız yapayalnız hem yapıp ettikleriyle birlikte kabir denilen üçüncü durakta kıyamet kopana dek.

Kim bizi oranın sıkıntısından kurtaracak. Düşündüm dedem naptı orda diye. Ben olsam kim yoldaş olur bana diye. Allaha Şükür namazını kılarhaftada bir hatim yapardı dedem. Dünya arkadaşı kurandı. Eminim kabir arkadaşı da o olur.

Ölüm işte soluk kesilir ve ömür denilen biterdi. Artık kim bize yardım edebilir. Medet umduklarımız yanımızda değil. En sevdiklerimiz geride kaldı. Kendimi koydum mezara düşündüm.  Annemi babamı eşimi çocuğumu beni seven sevmeyen herkesi. Üzülürlerdi. Ama artık bir önemi kalmazdı benim için defter kapandı. Kalem tükendi. Herkes herşey arkada kaldı. Tıpkı ilk durak olan anne karnında kordonla yoldaşlığımız gibi. Hiç kendi kordonuyla yoldaşlığını hatırlayan var mı?

Tekrar tekrar düşündüm. Ömür dediğin bir soluk işte dedim. Bak işine. Ha zor geçmiş ha kolay… ha zenginsin ha fakir… ha makam sahibisin ha değil. Seni öbür dünyada kaymakam sıfatıyla vali sıfatıyla doktor sıfatıyla çağırmayacaklar ki. Bitti bu kadar. Falancanın annesi falancanın karısı falanca zenginlikte filan diye seslenmeyecekler. Bitti işte. Her şey bitti dedim kendime.

Ve Bir kez daha dedim kendime. Ben falanca kızı filancayım. Ne yaptıysam o gelecek benimle. İyi ol iyiliklerin kalsın seninle. Gideceğin yer belli.

19 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. Şöhret Ünal dedi ki:

    Başınız sağ olsun, Allah mekanını cennet etsin. Ben babaannemi hayal bile hatırlamıyorum. Daha 3-4 var yoktum vefat ettiğinde. Onun dışında da hiç dede, anneanne yaşamadım. Birlikte zaman geçirmişsiniz ne mutlu. En güzeli de alnı secdede, dilinde kur’an bir hak dostu dedeniz varmış. O asıl yurduna gitti üstelik arkada sizin gibi ölüm hakikatini böyle güzel tefekkür eden bir torun bıraktı. Amel defteri sizlerle hep açık dedenizin. Mevlana’nın düğün günüm dediği, misafirhaneden yuvaya gidiş gibi olan ancak sevdiklerden ayrılmanın zor olduğu ölüm. Rabbim öyle bir iman versin ki hepimize öyle bir yakınlık hissettirsin ki layıkıyla huzura varanlardan olalım. Selam ve dua ile Sevgili Çay Molası..

    Beğen

    1. Sağolun. Ben baba dedemle aynı bahçede büyüdüm. O ben üniversite deyken vefat etti hala rüyama girer. Bu anne dedem. Artık dedesizim. Çok şükür yaşadım dedelerimi. Dedem torununun çocuğunu da gördü onun için de bir Mürüvvet bu. Allah kalanlara sağlık sıhhat versin artık

      Beğen

  2. Amin inşallah. Ölüm başka bir şey onu hissettim. Zaten yoğun bakımdaydı on bir gün yattı. Alıştırdı öleceği fikrine. Kendi de alıştı. Ani ölüm daha çok yıkıyor yakınları. Allah iman selametliği versin.

    Beğen

  3. Den'z dedi ki:

    Basiniz sagolsun, mekani cennet olsun ins. Dediginiz gibi ins kabirde de , ahirette de yoldasi kuran olur. Okuyunca dusundum de dedemin kabrinin yerini bile bilmiyorum. artik cekirdek aileler bile parcalaniyor buyuk aile gormek zorlasti. Ins en azindan yalniz olenlerden olmayiz.

    Beğen

  4. elif dedi ki:

    Dili, sözü, yaşantısı, ahlakı Kur’an olanlar azalıyor artık. Ne mutlu ki rahmetliye, heybesini dolduranlardan olmuş. Allah gani gani rahmet eylesin 😦
    Kalanlara da sabır dilerim.

    Beğen

    1. Teşekkür ederim. Amin inşallah rahmetini hiç birimizden eksik etmesin.

      Beğen

  5. Gözde dedi ki:

    Başınız sağ olsun. Gerçekten öyle gitgide kopuyor bağlar bende geçen sene kuzenimi kaybettiğimde aynı hisleri yaşamıştım. Memlekette olunca mezarı sadece annanemler orada ziyaret edebiliyor biz İstanbul’da olunca gidemiyoruz kalacak yer sıkıntı zor oluyor 😦 Hayat eninde sonunda bitecek güzel anılar biriktirik iyi şeyler yapmalıyız, sevdiklerimizin ömrü uzun olsun.

    Beğen

    1. Evet aynen öyle. Sevdiklerimizle güzel anılar biriktirmeliyiz. Çok teşekkür ederim.

      Beğen

  6. Deniz dedi ki:

    Yorumum gitmemiş galiba tekrar yaziyim. Basınız sağolsun, mekanı cennet olsun, yazdıklarınızdan sonra düşündüm kendi dedemin mezarının yerini bilmiyorum daha 😦 öyle ayrılmışız kı büyük aileyi geç artık çekirdek aileler bile parçalanıyor Zaman’la yalnız ölenlerden olmayız ins.

    Beğen

    1. Yani yalnızlığa doğru gidiyoruz.. çok düşündürdü beni bu hadise. İnsan kendini şöyle bir silkeliyor diyelim…

      Beğen

  7. Deniz dedi ki:

    Yorumum gitmemiş galiba tekrar yaziyim. Basınız sağolsun, mekanı cennet olsun, yazdıklarınızdan sonra düşündüm kendi dedemin mezarının yerini bilmiyorum daha😦 öyle ayrılmışız kı büyük aileyi geç artık çekirdek aileler bile parçalanıyor Zaman’la yalnız ölenlerden olmayız ins.

    Beğen

  8. Anonim dedi ki:

    Başınız saolsun Rabbim mekanını cennet eylesin …

    Beğen

    1. Amin Teşekkür ederim.

      Beğen

  9. istanbulhanimefendisi dedi ki:

    Allah mekanını cennet eylesin dedenizin. Ömür er ya da geç tükeniyor. Ama o insana dair güzel şeyler kaybedildikten sonra da söylenebiliyorsa ne mutlu o ömür boşa tüketilmemiştir. Allah sabırlar versin size.
    Sevgiler.

    Beğen

    1. Teşekkür ederim. Allah kalanlara sağlıklı ömür versin. Zaten sıkıntı çekiyordu hastalığından dolayı. Ölümü bekliyordu. İstiyordu

      Beğen

  10. müfred dedi ki:

    Allah c.c. rahmet eylesin. İnşaallah bizim de ahiret yolculuğunda yoldaşımız Kur’an-ı Kerim olur.

    Beğen

    1. Sağolun. Amin inşallah. Yanımızda ne götürürsek o gelcek bizle

      Beğen

  11. y2s1h8 dedi ki:

    Sevgili kızım. Profil adının üzerine basıp geldiğimde okuduğum şey beni üzdü. Deden için Allah’tan rahmet diliyorum. Seni takibe de aldım gelmişken. En zor günlerdir yakınını kaybettiğin günler ve ezelle yakınlaşmadır. Hayatın geçici olduğunu fark edip, maneviyatın doruk yaptığı günlerdir. Dönüp ‘Oğlumun birinci yaş günü’ yazını okuyacağım. Ama şu gözyaşlarımı durdurayım bir. Başın sağ olsun yavrum. Sevgimle 🙂

    Beğen

  12. Sağolun. Çok zor gerçekten. Ama insan alışıyor bir süre sonra. Allah sizlere ömür versin. Hoşgeldiniz. Beni memnun ettiniz sevgilerimle

    Beğen

Bir Cevap Yazın

