YOKSULLUK

İlk tayin yerimdi Urfa. Güzel anılar biriktirdiğim gibi hatırladıkça yüreğimi acıtanları da vardı elbet. Ben çok kenar bir mahallede fakir, mevsimlik işçi çocuklarının okuduğu bir okulda başladım mesleğe.

Çok farklıydı günlük yaşamımızdan yaşamları. Bize basit gelen çoğu şey onlar için lükstü. Belki de hiç bilmiyorlardı. Mesela hiç asansöre binmemiş öğrencilerim olduğu gibi AVM nin ne demek olduğunu bilmeyen de çok öğrencim vardı. Sinemaya hiç gitmemiş, belki yeni ayakkabı hiç giymemişlerdi.

Acite ettiğimi düşünenler olabilir ama ben bu konuda gayet ciddiyim. Çünkü bunu yaşadım. Tam bir ay her gün bağıra bağıra ağladım hallerine. Sonra zamanla alıştım. Hiç sevmemezlik yapmadım. Küçümseyip tiksinmedim de. Ama bu noktayı da yaşayan pek çok öğretmen arkadaşım vardı. Neyse çok bilgiçlik yaptım yine anlatayım bu gün hatırıma geleni.

Aralık ayı Urfa’da artık kış kendini gösteriyor. Biz rahatız tabi.Kaloriferli evlerde kalıyoruz. Çocukların halinden bi haber gelip gelip gidiyoruz. Bir gün öğretmenler odasında oturuyorum. Dersim boş. Kapı hızla açıldı bir bayan hocamız içeriye ağlayarak girdi. O kadar içli ağladı ki hayret ettim haline. Herhalde öğrencilerden biri yine bir dengesizlik yaptı bu bayan hocayı üzdü dedim kendimce. Ama hocamız sakinleyince durum anlaşıldı.

Derse girmiş türkçe öğretmeni ders kitaplarından okuma yapıyor.Bakmış ki bi öğrencinin kitabı yok kızmış ve yarın getirmesini söylemiş. Ertesi gün olmuş yine aynı öğrencinin kitabı yok. Hayır öğrenci sorumsuz biri değil ama nasıl unutmuş diye yine uyarıda bulunmuş ve haftayaki dersine getirmesini söylemiş. Ama her kitabın nerde deyişinde kız öğrenci kıpkırmızı kesiliyor ağlamaklı oluyormuş. Önce kendisi kızdığı için bu hale geldiğini düşünmüş. Ama günler geçmiş kitap için çocuğu sıkıştırınca çocuk ağlar olmuş. En sonunda dayanamamış boş bir dersinde dersten çocuğu çıkarıp konuşmaya karar vermiş. Çocuğu alıp kantine götürmüş. Bir oralet ısmarlamış. Ve korkmadan kendisine söylemesini istemiş. Önce yine söylememiş çocuk. Öğretmen başlamış ihtimalleri sıralamaya

Kayıp mı ettin

Cık!

Kardeşin mi yırttı?

Hayır!

Birine mi verdin?

Ağlamaklı masum gözler.

Kızım söyle yenisini vereceğim deyince

Çocuk hem ağlamış hem de söylemiş.

Hocam babam cezaevinden yeni çıktı iş bulamadı. Aç kaldık. Akrabalarımız biraz yardımcı oldular karnımızı doyurduk. Geçen haftalarda çok soğuk olmuştu ya küçük kardeşim de var. Biz hasta olmayalım diye yakacak bir şey bulamadık da babam kitaplarımızı yakmak zorunda kaldı. Deyivermiş.

Arkadaş hiç bir şey söylemeden kendini zor tutarak ayrılmış çocuğun yanından.

Sonrasında konuşup ayarladık bazı yardımlar. Kışı geçirdiler. Ama bu binler örnekten bir örnek. Biz nerdeyiz onlar nerde. Değerini bilmek lazım çocuklarımızı sıcacık yatırıyoruz. Bu olay yıllar öncesine ait değil daha bir kaç yıllık mesele. Sanmam değiştiğini. Fakir çok fakir be…

9 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. Şöhret Ünal dedi ki:

    Doğu’da da en büyük şehirlerin pek çoğunda da tahmin ediyorum böyle yüreği sızlatan gerçekler var. Peki ne yapabiliriz? Bireysel çabalar da kıymetli ama sivil toplum kuruluşları ve bireyler daha sıkı irtibat halinde olmalı. Ya da ne bileyim vatandaş olarak ödediğimiz her şeyden özel bir fon oluşturulup aktarılsın. Devlet-yatırım-destek konusuna girince konu daha da derinleşiyor. Zaten bizim ülkenin bir çok derdi bu eşitsizliklerden çoğalıyor. Hem insan olarak hem bir müslüman olarak gereklerimizi tam yapıyor muyuz?

    Beğen

    1. Valla ne yardım yapılırsa yapılsın onlar bizim hayatımızdan kültürümüzden farklı yaşıyorlar. Bence birilerinin bir müddet aralarına taşınıp onlarla yaşaması eksikliğin temelini görmesi ve bu işi en baştan çözmesi gerek. Yardımlar gelip geçici , kalıcı çözüm için dışarıdan konuşmak bir işe yaramayacaktır. İşin bizzat içinde olacak yeniden o toplumu kültürleyecek etkileyecek birilerine ihtiyaç var. Ha bir vatandaş olarak tabi ki de herkes üzerine düşeni yapmalı. Ama gördüğüm bu yardımlardan ötede bir durum sevgiler

      Beğen

  2. Bir Mucize Oldu dedi ki:

    Konuyla ilgili değil ama sizinle ilgilidır yazmak istediklerim menüde iletişim veya ziyaretçi defteri gibi bişeyler var mı diye bakıp bulamadiktan sonra en son yayininiza yazmayı düşündüm bloğunuzu bloğ’uma bıraktığınız yorum sonucu ulaştım çok güzel faydalı ve anlamlı içeriğe sahip okunası ve izlenesi bu tür bloglara ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum mümin anneler mümin kadınlar yapacaklarsa biraz da bu pencereden bakarak ya da bir kısmını bu tür yayınlara ayırarak blog yazmalı diye düşünüyorum inşallah zevk ve keyif ile takip edeceğim Allah’a emanet olun var olun.

    Liked by 1 kişi

  3. Nevin korkmaz dedi ki:

    Urfayla alakalı bir başka yazında da bahsetmiştim sevgili çay molası urfanın bir ilçesindeyim iki senedir.Bıraktığın gibi:(60 km uzaklıktaki il merkezine hala gitmemiş gidememiş o kadar çok insan var ki.

    Beğen

    1. Doğrudur. Ben merkezin bir mahallesindeydim onlarda gitmemişler vardı merkeze. 60 km uzaklıktakilerde kesin vardır. Olsun insanlar bence çok daha samimiydi. Özlüyorum bile o günleri

      Beğen

  4. Deniz dedi ki:

    Okurken cok kötü oldum. Ne hayatlar var kı biz farkında bile değiliz kendi lüx hayatımız içinde sacma sapan şeyleri dert ediniyoruz.

    Beğen

    1. Değil mi? Ben de her hatırladığımda hayat şartlarımı çok beğeniyorum ve şükrediyorum

      Beğen

  5. buzlukalem dedi ki:

    Bir iş arkadaşım vardı. Şimdi 30 küsürlerinde. Hep Türkiye’de yaşamış; Ankara’da ama hayatında hiç alaturka tuvalete girmemiş ve hiç sobalı evde yaşamamıştı. Bu da spektrumun zıt ucu olsa gerek.
    Bu arada mimledim sizi, son yayınıma bakar mısınız 😉

    Beğen

  6. Mimi gördüm en kısa sürede yapacağım. Ayrıca iki zıt kutup için de üzülüyorum.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

