DOST KÖTÜ GÜNDE BELLİ OLURMUŞ

İyi gün dostu derler hani. Yada düşenin dostu olmazmış. Veya atalarımızın güzel sözlerinden biri daha ‘dost kötü Günde belli olurmuş. ‘ bu aralar ne de iyi gördüm bunu.

İnsan eşini, akrabalarını ve dostlarını zor günde tanıyormuş. İnsanların ne kadar fedakar olabileceğini gördüğü gibi ne kadar zalim ve çıkarcı olabileceğini de gördüğü gün işte o kara gün.

Ama bir söz daha var ‘ kara gün kararıp kalmaz’ elbet geçecek her sıkıntı.  İşte o zaman hayırlı akraba , iyi eş dost ayırt edilmiş olacak. Herkes hakettiği yerde kalacak. Ve zulmeden zulmüyle başbaşa haşrolacak. Çıkar bildiği ufacık faydalar geride kocaman yaralar bırakmış olacak.

Bir de bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın deyip kenardan işin magazininde olan takım var. Tirübünlerde sanki maç izliyorlar. Maçtan ziyade çekirdek ellerinde neme gerekle başlayan yüksek dozajda dedikodu içeren lafları üretip piyasaya süren teyzeler amcalar var. Bi an etrafımda dönen dünyadan sıyrılıp etrafıma baktım ve işte gördüğüm manzara buydu tam olarak.

Ben sıkılıp bunalıyorum etrafım gayet işin laklakında. Dalgasında veya oh olsunlarla vicdan susturmada.

Acı ama gerçek.  İnsanlık ölüyor.İnsanlık katlediliyor demeliyim. Duyarlı bir nesile ihtiyaç var.  Sıkıntıyı paylaşan. Burda bir parantez açıyorum aynı duygu düşüncede olmasa bile saygı duyarak yardıma koşan insan lazım. Hem de acil aranıyor.

Biliyorum bizler önyargı abidesi, putlaşmış değişmez düşünceleri olan, farklıysa ölsün anlayışında, ateş düştüğü ocağı yakar mantığında, hatta burası yanmış söndürelim değil de körükleyelim başkaları da yansın oh olsun fikriyle bencilce koşuşturmacadayız.

Her koyun kendi bacağından asılır biliyorum.  Ama asılı durduğu yerde kokusu mahalleyi kaplar. Anlıyorum ateş düştüğü yeri yakar. Söndürme gayreti olmazsa gelir seni de yakar.

Öyleyse yansın bu deniz diyorum. Ve seyre devam ediyorum. Görelim bakalım bu sığ anlayış ne kadar gidecek. Kimin cebini kimin canını yakacak. Hangi ev değil hangi mahalle yanacak.

Susuyorum dilsiz bir şeytan gibi neme gerek diyorum ve haksız akrabalarımı uyarmıyorum. Gözü çıkar ve oh olsunla dolmuş eşdostumu silkelemiyorum. Hadi susalım hep beraber.

Belki korkunun ecele bir faydası vardır. Ben çektiğimi bilirim. Sessizce köşemde bu günün geçmesini beklerim. Keyfim yerinde değil . Canım sıkkın kafam bozuk. Bir süre yazılarıma ara veriyorum. Herkese iyi korku filmi izlemeler. Sessiz sessiz oturmalar. Bol laflı hiç işsiz günler dilerim. Düşene bir tekme de vurmayı unutmayın. Düzen bozulmaz korkmayın.

Artık her laf boş geldiği ve  ölmüş insan yığınlarının arasında sıkışıp kaldığım için kimsenin yazısını da okuyamayacağım. Herkese benden ölmüş kardeşlerinin etini çiğnerken yanında içsin diye birer çay. Yeter ki iftira ve dedikodulara inanın. Bol konuşmalı tiyatro sahnesini izlerken ben perde arkasinda olacağım. Merak eden sakın gelmesin. Bitarafı yemez orayı görmeye. Vesselam…

11 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. Şöhret Ünal dedi ki:

    Merhaba, bu yazınızı ilk cumartesi gördüm. Geçen hafta kayınpederim ani rahatsızlandı, acil yoğun bakım derken zaman daha hızlandı bana. Cumartesiboş bir anımda maillerime bakayım deyince gördüm yazınızı…Üzüldüm anladım bir sıkıntınız var yine üzüldüm o sıkıntıyla biraz ağır yazmışsınız. Belki kızdıklarınıza ama ben o kafa dağınıklığım ile size yazmak istememe rağmen birkaç defa elim gitti vazgeçtim. Cevap vermez belki ters bir şey söyler şimdi iyice kafamı zorlamayayım dedim. Çünkü okuyan herkese biraz gönderme var gibiydi. Bir yandan da aklımda yok ben yazacağım diyorum kendime, hepimiz böyle oluyoruz bazen bir nefestir gönülden bir paylaşmaktır diyorum. Dün eve de geç geldim gecenin bir vakti yorumunuzu görünce sevindim, kopardım demiş ama Çay Molası ama geçmiş biraz demek ki diye düşübdüm. Çocukları gönderdim hemen oturdum yazıyorum. Benim bir arkadaşım var çok sakin dersin ki hiç derdi yok her şeyi var. Bir gün sorunlardan tepkilerden konuşuyoruz dedik sen maşaallah iyi götürüyorsun bu işleri dedi ki herkesin kazanı kapalı kaynar arkadaşlar. Dertsiz hatta çoğu zaman bizimle aynı dertlerden muzdarip o kadar çok var ki. Ben kendi adıma iman gücü ve Allah’a yakın olma çabası dışında bir formülü yok bunun diyorum. Küfür dalalete düşme dışında her şeye elhamdülillah demek gerekiyor. İman, namus, şeref ve bir anne olarak çocuklarımızla imtihan olmayalım inşaallah. Hele akraba eş dost ilişkileri ve beklentileri bulamamak, gıybet, su-i zan bazen yersiz ithamlar neler oluyor. Hep Peygamber efendimiz’i (sav) aklıma getiriyorum, O ki Allah’ın sevgilisi neler çekmiş. Onu çok anarak dua etmek ve Allah’a sığınmak. O var herşey var O yok hiçbir şey yok deyip kestirip atmak. Allah ruhunuza ferahlık versin, hepimizde neler oluyor.. Yazmak iyi geliyor ama yine de kırıcı olmamaya çalışmamız gerekiyor. Çünkü bir bakıyorsun onun derdi benimkinden büyükmüş. Şükür çok büyük bir nefes, gerçek manada şükretmeyi unuttuk . Sosyal hayat bazen ferahlatmaktan çok uyuşturur gibi bir etki yapıyor insanlarda, Az da olsa dostun var mı, tek de olsa hepsini geçtim O var her şey var… Kalbi selam ve sevgilerimle, neşe dolu, huzurlu satırlarınızda buluşmak üzere.. (Bu yorumu silebilirsiniz, dilerseniz..)

    Beğen

  2. Öncelikle çok geçmiş olsun begonvil sokağı. Çok üzüldüm. Rabbim acil şifalar versin. Bu yazdıklarım bir kızgınlık anında yazılmadı. Gayet de sakinim ve sakindim yazarken. Sadece kendi çektiğim sıkıntı için isyan etmedim. artık konuşmanın boş olduğunu anladım. Hz Ömerin bir kıssası var yanlış hatırlamıyorsam. Susmuş kendine söylenenler karşısında ya. Melekler savunmuş hakkını. Konuşunca melekler de Efendimiz sav de gitmiş yanından. İnsanların tepkisizliğine şaşırıyorum. Kendine dokununcaya kadar başkasına yapılan her şey mübah. Bu kadar değildi bizim insanımız. Üzülüyorum kalplerin üzeri örtülmüş. İnsanlar şehitler karşısında duygusuz. Veya olan her olay için. Duygularımız yitti. Buna tepkim. İnsaniyetimiz gitti komşumuza arkadaşlarımıza merhamet bile etmiyoruz. Sadece acı çektiğim için değil acı çekenleri gördüğüm için yorgunluğum. Rabbimin inayet elini bekliyorum. Biz merhametsizleştik Rabbim merhamet etsin. Artık yazmayacağım. Blog yazmayı çok sevsem de yazmayacağım. Ne gezdiğim siniyor ne yediğim. Yazmanın bir mantığı kalmadı. Artık söze doyduk. Artık söze tokum. Selam ile…

    Beğen

  3. Şöhret Ünal dedi ki:

    Her şeyi bırakıp kabuğuna çekilmek benim de aklımdan geçiyor bazen. Manevi anlamda olgunlaşmak, daha yakınlaşmak için bunu yaptım uzun bir süre. Ama fıtrat var ya, yaradılış kodları onlar ne ise inkar etmemek lazım galiba. Ben de halk içinde Hakk’ı aramak ve yakınlığını korumanın zor ama bana göre olduğuna karar verdim. Sosyal medya ile Begonvil Sokağı ile tanıştım . Ne bir like yapmışlığım ne de bir şey vardı ama yazmayı , araştırmayı insanları seviyorum. Araştırmak, öğrenmek, paylaşmayı çok seviyorum. Fotoğraf da öteden beri sevdiğim bir sanat ama hiç selfi çekmedim yakın zamana kadar da telefonum akılsızdı bilerek almadım artık çalışmadı.. Sancılar oluyor ama ben kendi yakınlığıma bakarım, kendimle yanlış yapmadan ve sabırla yürümek öyle meşgul ediyor ki. Celalli taraflarım benim de var, haksızlıkta susmam çok zor. Şimdi,lik yürüyoruz bakarsın yine bir yorulur çömer ya da mola veririz. Yolumdan ayrılmayım da ne yapayım mehter marşı devam. Kararların ne olursa olsun Onu düşünerek harcanmış bir nefes zayi olmaz diye düşünüyorum. Bana sorarsan gitme derim, kal konuş derim. Hayırlısı, selam ve dua ile..

    Beğen

  4. Çok sağol desteğin için begonvil sokağı. Allah hepimizin yardımcısı olsun. Selam ile sevgiler…

    Beğen

  5. Mayıs dedi ki:

    Bende güldük sana geldim. Şimdi nereden başlamalıyım ne yazmalıyım düşündüm düşündüm Aslında anlıyorum kelimesini hiç sevmiyorum söz olarak Çünkü kimsenin kimseyi anladığı yok sadece algıladığım kalp kırık Kendimi örnek verirsem şayet Beni reel hayatımda gören Oooo Şöylesin Ooooo böylesin ooo Hiç derdin yok Benim ise cevabım şudur Arkadaşlar ben kapımı kapatıyorum camlarımı perdemi kapatıyorum kim neyi bilebilir ki içimde neler var neler oluyor biliyormusunuz ??? Yada güldüğümde içimin ağladığını biliyormusunuz ??? Ben ailemden başka kimseye anlatmam mesela Çünkü Arkadaşlarımda Sülalemde çevremde onlardan bana daha yakın olamazlar birde üstüne anlatsam 7×7 olarak katlanarak çoğalır dilden dile gider o konuşmalar. O yüzden ilk Rabbim sonra Ailem kimseye bir etiket koymam çünkü bilirim ki etiketlediğim insanlardan çok çok değersiz olduğumu hissettim. İnsan ilişkileri diye kendimle ilgili bir yazı mevcut okumak istersen dök içini rahatlada mevcut İnsanlar bir oyunda aynen bende onların oyununa karşılık veriyorum. Gerekte duymuyorum. Merhamet veya diğerleri yazıya döküp samimi olmayanda vardır inan Şaşırma yetim yok mesela görüyorum çünkü Sana çok yardımcı olamayabilirim belki sen duygusal ben daha katı düşünüyorda olabilirim Sadece şimdi yanında olup yazmak istedim. Duygunu düşünceni burdan dinlemeye hazırım.

    Beğen

  6. Mayıs dedi ki:

    Bu arada unuttum Yazmayı bırakma Ne olursa olsun Kaçmak çözüm değil yazmalısın…

    Beğen

  7. Çok sağol mayıs. Yardımcı olmaya çabalaman bile bir şey kardeşim. Yazma konusu için desteğin için tekrar çok teşekkür ederim. Sevgiler…

    Beğen

  8. yazar hoca dedi ki:

    malesef camiler ilahiyatlar imam hatipler artıyor ama müslümanlık elden gidiyor acayip bir görüntü müslümanlığı füryası var

    Beğen

  9. İnsanın iman kalbinde. Dışı olsa nolur.

    Beğen

  10. Paylaşmalı dedi ki:

    İnsan, başına her an her şeyin gelebileceğini düşünerek yaşamalıdır. Yardıma muhtaçlara elini uzatmalı, insanlara yoldaş olmayı sevmelidir. Zira dost olanın dostu da olur 😉

    Beğen

    1. İnsanlar için imtihanlar. Dost gerçekten kötü Günde belli olurmuş.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

