BEBEĞİME GECE UYKUSU ÖĞRETİYORUM

Malum bebek olunca gece uykusuzluğu başlıyor. Toplamda onbeş aydır hemen her gün uykumu alamamış kronik bir yorgunlukla uyanıyorum. İlk altı ay psikolojim bozuldu uyuyamadığım için. İlk bir yıl bu duruma alışamadım. Ama zamanla azalacağını düşündüm hep. Zamanla hiç bir şey azalmıyor. Aksine çoğalıyor. Artık ya bu çocuğu okutsak mı hoca mı bulsak gece hep ağlayarak uyanıyor diye düşünmeye başlamıştım ki böyle olmadığını anladım. Artık ne gazı var ne de başka bir şeyi. Sade huy sıkmış. Evet evet aynen huy edinmiş kendine. Uyku eğitimi biraz yüreğimi burkuyordu. Özellikle Adem güneşin Güvenli bağlanma kitabını okuduktan sonra bağlanma sorunu oluşur güven duygusunu zedelerim diye korktum. Ama anne ve bebek arasındaki bağ kuvvetli ve güven duygusuna bağlı bir bağ. Öyle her olay o bağı kolayca zedeleyemez. Onu fark ettim.  Çocuğumun temel problemi uyumayı bilmiyordu. Salıncakta iki büklüm uyumaya çabalıyordu. Uyku geçişlerinde uyanıp tekrar geri uyumasını beceremiyor bu da onu iyice sinir ediyordu. Hem ben uyanıp onu saatlerce sallıyordum hem de o uyuyamadığı için daha çok öfkeleniyordu. Devir daimle geceler böyle akıp geçiyordu. Hatta son zamanlarda uykusu bitince kalkıp başka odalara gidip oyun oynuyordu. Geceyi gündüz etmiştik kısacası.

Ve bir karar verdim. Tam üç gece önce. Evi tamamen kararttım. Odanın kapısını kapattım. Yere yorgan serdim ve divana yattım. Usul usul ve ara ara sen kendin uyuyabilirsin. Artık salıncak yok. Bak ben kendim uyuyorum sen de yapabilirsin dedim. Çok ağladı. Bağırdı. Kapıya gitti. Uyuyamadı. Sinir oldu. Yanıma geldi yattı bir o tarafa bir bu tarafa döndü durdu. Ama uyuyamadı. Çok uykusu vardı. Ağlamaktan bitkin düştü. İnsafsızlık yapmadım arada kucağıma aldım onu salladım kucağımda öptüm sarıldım. Ama hep yapabilirsin dedim.

Vee sonuçta artık kendini uyutmayı beceremediğini anladığımda salıncağa koydum hafif hafif salladım hemen uyudu. Sonra uyku uyanıklık arasında hemen yatağına koydum. Bütün gece deliksiz uyudu. Sabah ona kadar.

İkinci gece de aynısını yaptım. Daha az ağladı. Ama o salıncağa o kadar çok ağıt yaktı kendi kendine boş salıncağı salladı ki görmeliydiniz. Yorulup acıktığını anlayınca kucağıma aldım biberonunu içirdim ve yastığına yatırdım. Yastığın kenarlarından tutup hafifçe sarstım. Uyudu. Yine hiç uyanmadan sabaha kadar.

Bu gece üçüncü geceydi. İnanın yine çok inatlaştı. Çok ağladı. İki saat sürdü uyuması. Yine yorulunca biberonunu verdim ama istemedi. Ben de biraz kucağımda salladım ağladı istemedi ayaklarıma koydum istemedi. Hadi o zaman sarıl eşeğine ve uyu dedim yere yorganın üzerine bıraktım. Kendim de yattım. İşte zafer. Kendisi sımsıkı sarıldı peluş oyuncağa ve uyudu. Uykusunda biberonunu içirip yerine yatırdım. Zor uyuyor iki ikibuçuk saati buluyor belki ama yine sabah ona kadar hiç uyanmadan uyudu.

Yavru kuşları uçmayı öğrenmesi için anneleri yuvadan atar. Atmazsa öğrenemezler. Aynı bunun gibi. Düzgünce izah edip sevgiyi şefkati kucakta ona verdikten sonra zaten gerisini bebeğim yapacaktı. Yapmaya başladı bile.

İnanıyorum bu düzeni sürdürebilirsem ışık ve kapılar kapandığında yatağına yatıp uyumayı öğrenecektir. İnşallah öğrenir. Çünkü kendini de beni de çok hırpalıyor.

Gündüz uykusunu sorarsanız daha onun için salıncağı bıraktırmadım. Bir gece uykusunu öğrensin. Gündüz de uyur diye düşünüyorum.

Her çocuk farklıdır muhakkak. Annenin çocuğu tanıması çok önemli. Çocuğun durumuna göre hareket etmek en mantıklısı.

Yine bu süreci detayıyla anlatmaya devam edeceğim. Sorularınız olursa hiç çekinmeyin.

Yemek tecrübelerimi de paylaşacağım. İnanın onda da iştahsız yemeyen bir çocukla nasıl baş ediyorum anlatacağım. Derin uykulu geceler diliyorum.

12 Comments Kendi yorumunu ekle

  1. Bebek anne sütü alıyorsa daha sık uyanıyor, mamaların tokluk hisssi farklıdır belki. İlk bir yıllık süreç biraz yorucudur ama hasta değilse uyanıklığı uzun sürmüyorsa bu iyi. Her çocuk ayrı bir hikaye barındırIyor, biraz annenin de haline ayna oluyorlar. Ruh hali, yorgunluğu vs yaydığı enerji çocuğa direk yansıyor. Işıkları kapatıp, bunda inat etmek benim de zaman zaman denediğim bir yöntemdi, pes ediyorlar. Sağlıkla, huzurla büyüsünler..

    Beğen

    1. Sağolun. Geçecek bu günler de ama bakalım. Tabi anne sütü alırken gece boyu defalarca emiyordu. Ama şimdi ben ona gece meyveli sütlü mama hazırlıyorum onu içiyor biberonla. Zaten hiç o hazır mamalardan içmedi. Hep meyve püresine süt katıp içirdim. Çeşit çeşit meyvenin faydasını görmüş oluyor. Çok daha sağlıklı bence. Bu konuyu da yazsam iyi olacak. Sevgilerimle

      Beğen

  2. Hayırlı haftalar sevgili Çay Molası, son yazımda yorumlarından birini kendi yanıtımla birlikte yanlışlıkla sildim geri getirmeyi de bulamadım. Kusura bakma. Sevgilerimle..

    Beğen

    1. Olsun önemli değil kardeşim.

      Beğen

  3. Anonim dedi ki:

    En korktuğum olay uyku düzeni çocuğum olsa ne olur. Hiç uyku uyumaz mı Saolsun bir kaç densiz var insanı daha çok korkutuyor. Olumlu yönden yaklaşan yok ama bu uyku eğitimi kimden duyduysam hepsinin sonucu zafer doğru yoldasınız bence çok bilmesem,de Sırt ovalama masaj ayıcık ve türevleri karanlık oda bunların işlevi çok büyük Okuduklarım gözlemlediklerinde bu doğrultuda Uyku eğitimini hemen başlayan,da var 6 ay sonrada ama okuduklarım çok geçiktirmeyin diyorlar o kısım biraz muamma olucak olucak vazgeçmeyin. Bende sizlerden öğreniyorum böylelikle teşekkürler. Bol bol yazın :)))

    Beğen

    1. Öncelikle çocuktan uyumuyo diye yada uyumua diye korkmayın. Kimi bebek hiç sıkıntı yaşamıyor. Ama benimki gibi bazı bebekler uyku uyumaktan korkuyor mu yoksa daha fazla oyun için mi yapıyor bilmiyorum belki huyundandır uyumuyor. Bu gün 8. Gün ve hala pes etmedi. Karanlıkta bile kendine oyun buluyor artık. Bir haftada alıştı ama uykuya değil karanlıkta oynamaya 🙂 ama nispeten daha kolay uyuyor ve daha derin uyumaya başladı. Mecbur uyuyacak artık napalım. Büyümenin gereği.

      Beğen

  4. Gözde dedi ki:

    Okurken kıyamam ona dedim ama anne içinde çocuk içinde en doğrusu bu.. İnşallah böyle devam eder sabaha kadar deliksiz uyur. Şuan 5 aylık kuzenim olduğu için teyzemle hergün beraberiz artık alıştım uykusuzluğa ama yorgunluk çok zor diyor. Uyusalarda şöyle 4-5 saat uyanmasalar annelerde o arada dinlene bilse ne güzel olur 🙂 Bende uykusuzluğa tahammül edemem çocuğum olunca ne yapacağım diyorum ama mecbur bir dönem uykusuz kalacağım. Yeter ki sağlıklı olsunlar kuzucuklar

    Beğen

  5. Kimi bebek uyuyor ya. Ümitsiz olma. Beş aylıkmış tam sevme zamanı. Bol bol sevin. Allah ömür versin

    Beğen

  6. elif dedi ki:

    İnşallah gönlünüzce olur her şey. Annelik gerçekten zor ama bir o kadar da keyifli. Öyle olmasa insan ikinciye (şekil “ben”) , üçüncüye cesaret edemezdi sanırım. Ya da sıkıntıları çabuk mu unutuyoruz acaba?

    Beğen

    1. Yaa hayırlı olsun bebeğiniz. Çok sevindim. Sağlık sıhhat versin rabbim ikinize de. Tekrar blog dünyasına dönebilmenize sevindim.

      Beğen

  7. dAğInIk aNnE dedi ki:

    Zafer görmek sevindiriyor beni, çok sevindim sizin adınıza. Bizim 2,5 yılı geçti bir değişiklik yok, maksimum 1 saat. Hastalık, diş fln varsa 15-30 dakika… Son 4 aydır da hem öğlen hem gece kendi yatağında kendi uykuya daldığı halde… ;.( olmayınca olmuyor maalesef. Gün sayıyorum ben de… Ailecek zombi olarak :S
    Sağlıklı olsunlar da 😉 Umarım bir gün deliksiz (ya da az delikli ;D) uyuyacak 🙂
    Ama zor… Allah sabır versin bizim gibi olanlara. Elim kolum kalkmıyor :)))

    Beğen

    1. Amin. Zor oluyor gerçekten. Allah yardım etsin. Korkuyor olabilir uykusunda.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

